"Z hlediska přípravy legislativy kolem veřejných zakázek je role ministerstva pro místní rozvoj nezastupitelná," uvedl předseda vlády.
Důležité bude podle Nečase také dále zjednodušit získávání peněz z EU. "Implementační struktura je stále poměrně komplikovaná," poznamenal. Jankovský prý bude muset též věnovat čas přípravě čerpání dotací po roce 2013, kdy skončí současné programové období EU. Premiér považuje za potřebné, aby se zmenšil počet operačních programů a zjednodušila se administrativa kolem získávání dotací.
Nečas dále řekl, že podobně jako ostatní úřady si bude muset také MMR poradit s menším rozpočtem. "Musíme se vypořádat s tím, že si budeme muset vystačit s menším objemem finančních prostředků," řekl Jankovský.
Nový šéf MMR byl v minulosti členem Občanské demokratické aliance a donedávna strany SNK Evropští demokraté, kde byl i předsedou její pražské organizace. V letech 2002-2006 byl zastupitelem městské části Praha 10 a členem finančního výboru.
Podle aktuálních údajů v obchodním rejstříku je Jankovský stále předsedou představenstva společnosti Phar service, která se zaměřuje na dodavatelsko-inženýrskou činnost ve farmaceutickém, chemickém a potravinářském průmyslu a ve zdravotnictví.
V této firmě je Jankovský podle posledních dostupných údajů i společníkem. Lidové noviny minulý týden uvedly, že Jankovský převede podíl na syna. Současně uvedl, že firma nebude přijímat zakázky, které spadají pod MMR. Zakázek od jiných úřadu se prý ale nezříká.
Kromě evropských fondů a bytové politiky má MMR na starosti také územní plánování a stavební řád, regionální politiku, veřejné zakázky, veřejné dražby, pohřebnictví a cestovní ruch.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
