Produkce za pololetí je o 7,2 procenta vyšší než ve stejném období roku 2007, kdy se výroba za celý rok vyšplhala na rekordních 1,346 miliardy tun. Tehdy výrobu podpořila hlavně Čína.
WSA však upozorňuje, že meziměsíčně se průměrná produkce na den snižuje. V červnu denní výroba klesla na 3,958 milionu tun z květnových 4,018 milionu tun. Meziročně ale byla celková červnová výroba vyšší o 18 procent.
Loni se celosvětová výroba oceli kvůli hospodářské krizi propadla o osm procent na 1,22 miliardy tun, nejníže od roku 2005. Od druhé poloviny loňského roku se však ocelárenský průmysl začíná pomalu oživovat. Někteří odborníci ale upozorňují, že k růstu přispívá spíše doplňování zásob a tlak způsobený rostoucími náklady na suroviny než skutečný růst poptávky. Analytici se obávají zpomalení v druhé polovině roku kvůli dluhovým problémům v eurozóně, slabé statistice z USA a signálům slabšího zájmu o kovy v Číně.
Čína je největším producentem a spotřebitelem oceli na světě. Produkce oceli v zemi za leden až červen stoupla meziročně o 21,1 procenta na 323,2 milionu tun. Průměrná denní produkce v červnu se však snížila na 1,792 milionu tun z květnových 1,811 milionu tun. Čína se loni na celosvětové produkci oceli podílela téměř polovinou, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
