Čistý zisk dosáhl 3,1 miliardy švédských korun (SEK, 8,3 miliardy Kč) po ztrátě 5,6 miliardy SEK o rok dříve. Tržby společnosti vzrostly v meziročním srovnání o 27 procent na 68,8 miliardy SEK a skončily mírně pod odhady. Akcie Volva na začátku obchodování ve Stockholmu vzrostly o tři procenta.
Volvo muselo za krize automobilového trhu předešlých dvou let stejně jako ostatní výrobci nákladních vozů prudce snižovat náklady a propouštět, vysokým ztrátám se však nevyhnulo. Letos světové trhy nákladních vozů postupně oživují a výrobci přecházejí do kladných čísel. Německý Daimler, světová jednička odvětví, minulý týden vykázal v nákladní divizi rovněž velmi dobré výsledky.
Zakázky na nákladní vozy v Evropě za čtvrtletí vyskočily meziročně o 112 procent, v Severní Americe o 105 procent a v Asii o 70 procent. Šéf Volva Leif Johansson i nadále předpovídá, že evropský trh nákladních vozů v letošním roce vzroste o zhruba deset procent. Trh v Severní Americe podle firmy poroste o 20 až 30 procent.
Výnosy z prodeje nákladních vozů ve druhém čtvrtletí stouply o 24 procent na 41,6 miliardy SEK a divize vytvořila provozní zisk 2,5 miliardy korun. Tržby divize stavební techniky dosáhly 15,3 miliardy SEK při zisku 2,1 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
