Podle El País bude malá skupina spořitelen potřebovat dodatečný kapitál v případě, že se zhorší ekonomická situace, nebo v několika zemích eurozóny dojde k dluhové krizi řeckého typu. Podle zdrojů britského listu Financial Times může jít až o šest ústavů. Tolik jich však bude hlavně proto, že Španělsko nechalo testovat 27 bank, což je 90 procent jeho bankovního sektoru, proti testování průměrně 65 procent sektoru v celé EU.
Španělské spořitelny jsou vysoce zatíženy nedávným zhroucením trhu rezidenčních nemovitostí. "Cajas" jsou veřejně vlastněné instituce a vláda již některým z nich vyčlenila prostředky k jejich rekapitalizaci v rámci vynucených fúzí.
Podle ankety Goldman Sachs u 376 investorů testy neprojde deset bank, což je 11 procent z celkového počtu. Evropské banky budou muset podle ankety po testech získat dodatečný kapitál v sumě 37,6 miliardy eur (947 miliard Kč). Podle dosavadních informací testy neprojde kromě "cajas" německá Hypo Real Estate, kterou kvůli dopadům finanční krize v USA převzala vláda.
Podobné zátěžové testy amerických bank z loňského června ukázaly, že nový kapitál v celkovém objemu 75 miliard dolarů (1,47 bilionu Kč) bude potřebovat deset z 19 testovaných institucí. Americké banky byly schopny si tyto peníze vesměs obstarat na trhu, čímž zde v zásadě skončila finanční krize.
Na rozdíl od zátěžových testů v EU bylo americké testování jednoznačné a transparentní. Ani několik hodin před zveřejněním evropských výsledků nejsou oficiálně specifikovány použité scénáře a kritéria. Investoři tak podezírají úřady, že podmínky testů budou příliš měkké, aby většina prošla, což ovšem může z celé akce udělat frašku. Řecké bankovní zdroje agentuře Reuters sdělily, že evropské úřady zpřísnily testovací kritéria pro šest testovaných řeckých bank; o nich guvernér řecké centrální banky před týdnem prohlásil, že všechny bezpečně projdou.
Výsledky zátěžových testů domácích bank chtějí dnes zveřejnit i švýcarské úřady. Ty však podle Financial Times uvedly že jejich kritéria byla "dvojnásobně tvrdší" než kritéria EU. Očekává se, že oba švýcarské bankovní kolosy UBS a Credit Suisse v testech obstojí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
