Index Nikkei 225 si připsal 72,70 bodu a den uzavřel vyšší o 0,77 procenta na hodnotě 9503,66 bodu. Během dne ale nedokázal vystoupit nad klíčovou hranici odporu a ve druhé části obchodování jen zvolna sestupoval z ranních hodnot. Širší index Topix vzrostl o 0,6 procenta a uzavřel na 845,88 bodu.
Hranice odporu je nyní v případě indexu Nikkei na zhruba 9550 bodech. Index nad ni během dne sice vystoupil, avšak neudržel se nad ní. Investoři tak ve druhé části obchodování začali prodávat. Obecně ale akciím svědčí solidní výsledky hospodaření a naděje, že nezklamou ani další výsledky. Na trhu se čeká hlavně na výrobce elektroniky Sony, automobilku Toyota, anebo na velké japonské banky.
Burza v Tokiu také oznámila, že možná prodlouží obchodování. V současné době platí, že burza vyhlašuje 90minutovou pauzu na oběd, tu by však mohla zrušit, nebo alespoň zkrátit. Je ale možné, že makléřům se to nebude líbit a změnu nepodpoří. Burza také zvažuje večerní obchodování a prodloužit by mohla také obchody s deriváty.
Na devizových trzích se euro vyšplhalo na zhruba sedmitýdenní maximum vůči japonskému jenu, zájem byl ale také o měny s vyšším výnosem. Makléři ale upozorňují, že za růstem eura nejsou ani tak výsledky zátěžových zkoušek evropských bank, které byly zveřejněny v pátek večer, jako hlavně technické faktory, hlavně snaha prodávat jeny.
Výsledky zátěžových testů se mezi odborníky netěší velkému respektu a podle agentury Reuters se znovu začínají objevovat obavy z dopadů dluhové krize v eurozóně. Ty mohou přispět k dalšímu poklesu eura.
Euro k jenu si připsalo 0,3 procenta na 113,10 JPY, a navázalo tak na páteční růst, který činil 0,8 procenta. Vůči dolaru ale euro přidalo pouze 0,1 procenta na 1,2916 USD. Dolar k jenu přidal 0,1 procenta na 87,55 JPY, dolarový index byl bez větších změn na 82,50 bodu.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
