"Jsem rád, že se nám i ve druhém čtvrtletí tohoto roku podařilo udržet dobrou výkonnost v nárůstu zákazníků, a to zejména v oblasti vysokorychlostního připojení ADSL a mobilních smluvních zákazníků. Úspěšná nabídka založená na vysokorychlostním internetu nám pomohla dále snížit pokles počtu pevných linek," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen.
Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek klesly meziročně o 7,5 procenta na 12,27 miliardy korun. Výnosy z podnikání mobilního segmentu klesly v Česku kvůli snížení poplatků mezi operátory o 8,5 procenta na 14,31 miliardy korun. Naproti tomu příjmy na Slovensku vzrostly meziročně o 51 procent na 48 milionů eur.
Počet mobilních zákazníků vzrostl meziročně do konce června o 0,1 procenta na 4,84 milionu, počet smluvních klientů se zvýšil o 4,5 procenta na 2,78 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka dosáhl 468,3 Kč, což představuje meziroční pokles o 9,5 procenta, především kvůli snížení mobilních terminačních poplatků a optimalizaci spotřeby zákazníků.
Konkurenční Vodafone zvýšil počet klientů meziročně o 105.000 na 3,04 milionu. T-Mobile zatím výsledky neoznámil.
Celkový počet pevných linek se snížil o 5,3 procenta na 1,71 milionu. Ve druhém čtvrtletí se pokles zpomalil díky nárůstu počtu zákazníků využívajících služeb vysokorychlostního internetu bez hlasového paušálu. Počet maloobchodních přípojek ADSL se zvýšil o 11 procent na 702.000 a počet klientů služby O2 TV stoupl o 0,4 procenta na 133.000.
Počet zákazníků slovenské mobilní dceřiné společnosti se v pololetí meziročně zvýšil o 70 procent na 709.000. Průměrný měsíční výnos zákazníků smluvních služeb byl 18,8 eura a u zákazníků předplacených služeb se pohyboval okolo 8,3 eura.
Konsolidované investice v prvním pololetí klesly o 18 procent na 2,4 miliardy korun. Firma investovala do rozšiřování vysokorychlostních mobilních sítí a do rozvoje sítí pro vysokorychlostní přístup k internetu. V polovině července bylo signálem 3G pokryto dohromady 29 měst, což představovalo 32 procent populace.
V prvním čtvrtletí 2010 společnost oznámila restrukturalizační program, který je v roce 2010 zaměřený zejména na transformaci v oblasti sítí s cílem dále zlepšit provozní efektivitu. V souvislosti s tím na začátku roku zaúčtovala rezervu 381 milionů korun. Ve druhém čtvrtletí 2010 společnost zaúčtovala restrukturalizační náklady 46 milionů.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
