Poptávka po automobilech v Německu již řadu měsíců klesá v důsledku ukončení programu šrotovného. Díky tomu měli lidé nárok na prémii 2500 eur (zhruba 62.000 Kč), pokud si objednali nový automobil a současně nechali sešrotovat nejméně devět let starý vůz.
Prezident VDA Matthias Wissmann nicméně minulý týden uvedl, že německý automobilový průmysl bude v příštích měsících nadále těžit ze silného exportu, který bude kompenzovat slabou poptávku na domácím trhu.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. Ukončování či omezování programů šrotovného tlačí dolů poptávku po automobilech také na dalších předních evropských trzích. Výzkumná společnost J.D. Power před časem předpověděla, že prodej automobilů v západní Evropě letos kvůli ukončování programů šrotovného klesne o osm procent na 13,7 milionu vozů. Nejprudší pokles v tomto regionu letos podle firmy vykážou Německo a Itálie.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
