BP se už v červenci dohodla na prodeji části dalšího majetku. Americké společnosti Apache prodá za zhruba sedm miliard dolarů (asi 130,8 miliardy Kč) některá aktiva ve Spojených státech, Kanadě a v Egyptě. V plánu je ale také prodej majetku v Pákistánu a Vietnamu, za který by mohla BP získat až 1,7 miliardy dolarů.
Podobně jako v případě dohody o prodeji majetku společnosti Apache, i v případě prodeje konsorciu firem Talisman a Ecopetrol obdrží BP část peněz v hotovosti ještě před vlastním završením kontraktu. To by mělo BP zároveň pomoci zlepšit finanční parametry a zvýšit cash flow.
Minulý týden BP oznámila hospodářský výsledek za druhé čtvrtletí, tedy za období, kdy se stala zmíněná havárie. BP vytvořila čistou ztrátu 17,2 miliardy dolarů (více než 320 miliard Kč), což je největší ztráta ze všech britských firem v historii. Firma si dala stranou 32,2 miliardy dolarů na úhradu škod, podle analytiků ale bude konečný účet mnohem vyšší.
Problémy BP začaly letos 20. dubna, kdy v Mexickém zálivu explodovala ropná plošina Deepwater Horizon a dva dny nato se potopila. Z prasklého vrtu Macondo, na který byla napojena, pak začala unikat ropa a BP se možná podaří poškozený vrt definitivně zakonzervovat až v těchto dnech. Ekologická katastrofa, kterou únik ropy z vrtu způsobil, je největší v dějinách USA. Poškodila i řadu lidí na pobřeží, například rybáře a hoteliéry. Právě tito lidé vznášejí na BP nejvíce požadavků na odškodnění.
Ztráty, které BP utrpěla, si vyžádaly i změnu ve vedení podniku. Nynější výkonný ředitel Tony Hayward, který je šéfem od roku 2007, na konci čtvrtletí končí a od 1. října jej ve vrcholové funkci střídá jeho kolega, Američan Robert Dudley. Šéf správní rady BP Carl-Henric Svanberg ale místo obhájil.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
