"Společnost Mexicana 2. srpna dobrovolně předložila návrh na zahájení řízení Concurso podle mexického zákona o reorganizaci," uvedly aerolinky v materiálech pro konkurzní soud v New Yorku. Insolvenční zákon v Mexiku se nazývá Concurso Mercantil.
Firma se ještě snažila se zástupci pilotů a palubního personálu dohodnout na ústupcích, jejichž smyslem bylo udržet podnik v chodu, nebylo ale v silách managementu zajistit si podporu. "Mexicana teď čelí finančním a provozním problémům," píše se v materiálech.
U soudu v Mexiku aerolinky podaly žádost o restrukturalizaci už v pondělí. Podle mexického zákona firma nemusí činnost přerušit, a může tedy pracovat na restrukturalizaci, i když bude dál létat.
Management navrhoval, že pilotům sníží platy o 41 procent a palubnímu personálu o 39 procent. Plán rovněž předpokládal, že firma propustí zhruba 40 procent zaměstnanců. Hlavním argumentem bylo, že mzdové náklady podniku jsou vysoko nad celosvětovým průměrem pro toto odvětví.
Piloti i palubní personál návrh managementu odmítli s tím, že snížení platů akceptovali už v roce 2006. Tím prý podniku ušetřili asi 35 milionů dolarů ročně. Finanční problémy, s nimiž se Mexicana potýká, jsou podle nich výsledkem špatného řízení firmy.
Společnost Mexicana létá do více než 65 destinací v Mexiku i zahraničí. Aerolinky zajišťují lety například do Spojených států, Kanady, zemí Latinské Ameriky i do Evropy. V loňském roce firma přepravila 11,1 milionu cestujících.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
