KP tak s tržním podílem 15,1 procenta obhájila druhou pozici na trhu životního pojištění. "V průběhu finanční krize, kdy se klienti obávali rizikových investic, výrazně vzrostl zájem o garantované produkty. Ty jsou v době nestability finančních trhů pro české spotřebitele velmi atraktivní,“ uvedl člen představenstva pojišťovny Stéphane Corbet.
Také u ostatních pojišťoven růst v životním pojištění výrazně ovlivňuje prodej jednorázově placeného pojistného. Jeho objem se podle České asociace pojišťoven v pololetí meziročně zvýšil o 73 procent, zatímco běžně placené pojistné narostlo o 1,3 procenta.
"Obávám se však, aby tento trend nepředstavoval budoucí časovanou bombu, kdy očekávání klientů pojišťoven, kteří vloží jednorázově peníze do dlouhodobých pojistných produktů, nemusí být splněna. Upřímně by mě mnohem více těšilo, kdyby předepsané pojistné více rostlo u běžně placených smluv, kde větší část z pojistného obvykle představuje klientovu ochranu před rizikem," uvedl výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.
Komerční pojišťovna, která se soustřeďuje na životní pojištění, je ve vlastnictví Komerční banky a společnosti Sogecap. Ta stejně jako KB náleží do skupiny Société Générale.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
