Zařízení, které využívá speciální železniční variantu signálu GSM, bude sloužit pro komunikaci strojvůdců s dispečerem i strojvůdců mezi sebou. Signálem GSM-R jsou pokryty hlavně koridorové tratě. Až polovinu nákladů hradí dopravcům Evropská unie.
"Výběrová řízení vyhlašujeme po konzultaci s ministerstvem dopravy, kvůli dotační podpoře unie musíme dodržet některé termíny," uvedl mluvčí Českých drah (ČD) Petr Šťáhlavský. Dráhy prý tak neobešly rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty, který ve svém resortu zakázal až do odvolání vypisování výběrových řízení. Bárta připustil, že povolí tendry, které "jsou urgentní".
Stejné GSM zařízení jako České dráhy poptává i jejich dceřiná společnost ČD Cargo. Vypsala tendr na osazení 197 lokomotiv, hodnotu zakázky odhadla na 90 milionů korun. Podle Šťáhlavského mají obě společnosti vybaveny GSM-R dohromady asi 160 lokomotiv. Jen samotné ČD mají celkem téměř 1900 hnacích vozidel.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
