Do tendru na dodávku špalíků se přihlásili čtyři uchazeči včetně zahraničních, z toho dva zprostředkovatelé. Dráhy tři z nich vyřadily, neboť jejich špalíky nesplňovaly technické podmínky. Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského vykazovaly některé špalíky nepřípustné tvarové odchylky nebo měly nízký obsah fosforu.
Estate & Investment se k zakázce dostal jako jediný uchazeč, který splnil technické podmínky, i když nabízená cena u ostatních firem byla nižší. "Ale jimi dodané vzorky brzdových špalíků nedosahovaly požadované kvality, což je v případě brzdících prvků základní a rozhodující prvek. Jde o přímý vliv na bezpečnost provozu a cestujících," uvedl Šťáhlavský.
"Vzhledem k tomu, že zbyl pouze jeden uchazeč, jehož nabídka splnila všechny zákonné požadavky i požadavky ze zadávací dokumentace, byla s ním uzavřena kupní smlouva," doplnil mluvčí. Podle něj je nákupní cena o pět procent vyšší, než dosavadní cena, za kterou dráhy špalíky nakupovaly.
Ferex-ŽSO má provozovnu v Liberci, oficiálně sídlí v Brně na stejné adrese jako Estate & Investment.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
