Podobně jako většina firem pocítila také Xella CZ minulý rok dopad hospodářské krize na svých výsledcích. "Propadu jsme se také nevyhnuli, ale vzhledem k číslům z celého oboru bychom si asi neměli moc stěžovat," řekl dnes generální ředitel společností Xella CZ a Xella Slovensko Martin Polák.
Tržby výrobce stavebního systému Ytong loni v Česku podle výroční zprávy firmy klesly na 1,7 miliardy korun z předloňských 2,2 miliardy. Čistý zisk se firmě snížil na 551,7 milionu korun ze 790,4 milionu v roce 2008.
Výrazně se omezila výstavba bytových domů a obchodních center. Pro Xellu to v této oblasti podle výroční zprávy firmy znamenalo pokles zakázek o 60 procent. "V segmentu rodinných domů a drobné individuální výstavby se rozpoutala nemalá konkurenční válka o zákazníka. Velký cenový tlak podpořila i zvyšující se míra nezaměstnanosti a obavy soukromých investorů o zadlužení," uvedla společnost ve výroční zprávě.
Podniku se loni na tuzemském trhu nedařilo naplnit výrobní plán. Kvůli tomu musela přejít ze čtyřsměnného na třísměnný provoz a snížit počet zaměstnanců o 36 lidí. V Česku firma sídlí v Hrušovanech u Brna.
Firmu kontroluje německá společnost Xella Baustoffe. Vlastníky koncernu jsou společnosti Private Equity Gesellschaften PAI partners a Goldman Sachs Capital Partners. Pro celou skupinu pracovalo na konci roku 2009 přes 6800 lidí, což je meziročně o 11 procent méně.
Hospodářské výsledky společnosti Xella CZ: Rok Čistý zisk (v tis. Kč) Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb (v tis. Kč) 2009 551.744 1,737.590 2008 790.430 2,155.743 2007 668.130 1,933.839 2006 358.891 1,507.797 2005 356.179 1,422.367
Zdroj: výroční zprávy firmy



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					