Přesun peněz již koncem srpna schválila vláda, ale protože částka přesahuje zákonem stanovenou hranici, musí o něm rozhodnout ještě rozpočtový výbor.
SŽDC inkasuje od dopravců peníze za používání kolejí a následně je platí Českým drahám za obsluhu kolejí. Letos je rozdíl mezi příjmy a výdaji 1,8 miliardy. Jak dnes poslancům řekl náměstek ministra Ivo Vykydal, za letošní první pololetí klesly přepravní výkony tak, že správa utržila o zhruba 0,8 miliardy korun méně. Další miliarda ztráty vznikla tím, že správa snížila od loňského roku poplatek za použití železnic o pětinu. Zbývající část ztráty, tedy asi 400 milionů korun, chce SŽDC vyřešit pomocí úspor.
Jak již dříve uvedl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slamečka, věc by se během následujících let měla vyřešit "systémově". Teoreticky v úvahu připadá zvýšení poplatku za použití kolejí nebo opuštění některých tratí.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					