Hodnota značky Coca-Cola se loni zvýšila o dvě procenta na 70,45 miliardy USD (1,33 bilionu Kč). Nejhodnotnější evropskou značkou je Nokia na osmé pozici. Hodnota značky však klesla o 15 procenta a Nokia si pohoršila, když spadla z loňské páté pozice na osmou.
Nejvíce se zvýšila cena značek technologických společností Apple a Google, o více než 36 procent. Goggle si polepšil na čtvrtou příčku ze sedmé a Apple na 17. z loňské 20. pozice. Googlu pomohl operační systém pro mobilní telefony Android a Applu nové produkty, včetně tabletu iPad. Technologické firmy nyní tvoří polovinu z desítky nejcennějších firem světa.
BP podle analytiků vážně uškodilo jednání po úniku ropy v Mexickém zálivu a bude trvat léta, než se firmě podaří napravit škody, které způsobil únik značce BP. Toyota vypadla s desítky nejcennějších značek poprvé za sedm let. Největší propad ze značek, které se udržely v žebříčku, zaznamenal Harley-Davidson, jehož prodej kvůli slabému ekonomickému růstu prudce klesl. Hodnota značky se snížily o 24 procent na 3,28 miliardy USD a firma klesla na 98. pozici. Loni byla na 73. pozici.
Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 40 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a jedna z Mexika.
Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrand. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje, a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.
Pořadí deseti nejcennějších světových značek: Pořadí Značka Hodnota (v mld USD) Meziroční změna hodnoty (v pct) Země původu 1. Coca-Cola 70,45 +2 USA 2. IBM 64,73 +7 USA 3. Microsoft 60,9 +7 USA 4. Google 43,56 +36 USA 5. GE 42,81 -10 USA 6. McDonald's 33,58 +4 USA 7. Intel 32,02 +4 USA 8. Nokia 29,5 -15 Finsko 9. Disney 28,73 +1 USA 10. HP 26,87 +12 USA
Zdroj: Interbrand



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					