Mánek: FLEXI životní pojištění je pro konkurenci inspirací

20.09.2010 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


S FLEXI se snažíme být pořád o krok napřed a myslím, že úspěšně. Je to pro naše konkurenty tak přitažlivý produkt, že se jím dokonce občas inspirují, říká Libor Mánek v rozhovoru pro Finance.cz.


Libor MánekS Liborem Mánkem, náměstkem generálního ředitele Pojišťovny České spořitelny zodpovědným za divizi obchodu jsme si povídali o jednom z nejoblíbenějších finančních produktů na našem trhu - FLEXI životním pojištění.


Dobrý den, FLEXI životní pojištění je na našem trhu již poměrně dlouhou dobu a nutno říci, že patří k úspěšným a klienty velmi oblíbeným finančním produktům. Čím si tento úspěch vysvětlujete?
FLEXI prodáváme už deset let. Po celou dobu se neustále snažíme zlepšovat jeho parametry na základě zpětné vazby od obchodních partnerů a klientů. Chceme poskytovat našim obchodním partnerům ten nejlepší servis a našim společným klientům nabízet přijatelné ceny pojištění společně s maximálním krytím pojistných rizik. Toho všeho se nám daří dosáhnout především díky využívání špičkových technologií a optimalizací provozních nákladů.

Jaké jsou výhody „Flexiny“ oproti konkurenčním produktům na trhu?
S FLEXI se snažíme být pořád o krok napřed a myslím, že úspěšně. FLEXI je pro naše konkurenty tak přitažlivý produkt, že se jím dokonce občas inspirují. Klíčovou výhodou FLEXI je bezkonkurenční variabilita a pružný klientský servis.

Veřejnost má často o životním pojištění obecně velmi zkreslené představy. Pojďte nám prosím tedy ve stručnosti vysvětlit, komu je pojištění FLEXI určeno, co vše umožňuje a kdo by si ho měl sjednat?
FLEXI životní pojištění jsme vyvíjeli tak, aby bylo možné přizpůsobit jej aktuální situaci každého klienta. FLEXI je komplexní životní a úrazová pojistka, která kromě rozsáhlého pojistného krytí nabízí také garanci zhodnocení peněz. Navíc je možné na jedné smlouvě pojistit až dva dospělé a pět dětí. Sjednat by si ji tedy měl každý, kdo chce být dobře pojištěn a zajištěn, a stejně tak i ten, kdo chce mít dobře pojištěny své děti.

Klíčovým pro úspěch daného produktu je samozřejmě i způsob jeho prodeje a to, kdo a jak produkt prodává a dokáže ho popsat či vysvětlit potenciálním zájemcům o něj. Z tohoto pohledu je tedy velmi důležitý servis poradcům, kteří produkt sjednávají. Jak tyto procesy probíhají ve vaší pojišťovně?
O této problematice bych mohl hovořit dlouho, protože servis poskytovaný poradcům je jednou z našich priorit. Disponujeme hustou sítí trenérů pojistně-technických a prodejních dovedností a zaměřujeme se také na maximální technickou podporu poradců, kteří prodávají naše produkty. Mimo jiné nabízíme poradcům sofistikovaný simulační software, software pro on-line sjednávání smluv či konfigurátor pro správné nastavení parametrů pojistky.

Jedním z důležitých kritérií při posuzování finančních produktů je však i servis poskytovaný klientům, kteří již produkt mají sjednaný. Jak jste na tom v tomto ohledu vy?
Myslím, že velmi dobře. Naši klienti mohou spravovat svou pojistnou smlouvu přes webové rozhraní služby Servis24, k dispozici jim je 24 hodin denně také bezplatná infolinka 800 207 207 a osobně jsou jim k dispozici poradci v široké síti našich externích obchodních partnerů a na pobočkách České spořitelny.

Častým tématem poslední doby je i likvidace pojistných událostí. Mnoho našich uživatelů si stěžuje na ne zrovna vstřícný přístup pojišťoven směrem ke klientům. Jak k tomuto problému přistupuje Pojišťovna České spořitelny?
Likvidaci pojistných událostí věnujeme v Pojišťovně České spořitelny mimořádnou pozornost. V oblasti sledování kvality našeho servisu patří doba od nahlášení do vyřízení pojistné události k nejsledovanějším ukazatelům a trvale pracujeme na jejím zkracování. Snažíme se být také maximálně transparentní, takže informace o stavu nahlášené pojistné události sdělíme klientovi na naší infolince i přes službu Servis24.

Jaký je podle vás optimální rozsah pojištění pro dostatečné krytí rizik, pokud se to dá zjednodušeně specifikovat?
Bez znalosti konkrétní situace klienta není možné zodpovědně určit vhodný rozsah pojištění. Pojistka má být přizpůsobena aktuálním potřebám klienta a má také akceptovat jeho současné i budoucí požadavky na pojištění.

Lidé zvláště v poslední době často řeší finanční problémy rušením pojistných smluv, což v případě životního pojištění asi není ideální. Lze najít i jiné východisko?
Ano, lze. FLEXI umožňuje kdykoliv snížit pojistné až na 300 Kč za měsíc při současném omezení rozsahu pojistného krytí. Po zlepšení finanční situace může klient smlouvu bez problémů nastavit na původní výši. Řešení záleží vždy na konkrétní situaci, ukončení smlouvy je tím posledním řešením. Klient ukončením pojistné smlouvy ztrácí hodnotu, kterou do pojištění vložil v minulosti.

Vláda se chystá zdanit výběr příspěvků zaměstnavatele na životní pojištění. Jaké očekáváte případné dopady tohoto rozhodnutí a bude tento benefit stále alespoň zčásti výhodný?
Toto navrhované opatření má sloužit především k zamezení opakovaných vkladů a výběrů z pojistných smluv. Podpora pomocí zaměstnaneckých programů v životním pojištění však bude mít kromě své primární funkce – zajištění pro případ rizika – nadále smysl jako tvorba finanční rezervy na stáří.

Jak jsme již zmínili na začátku, FLEXI je na trhu již dlouhou dobu, plánujete u tohoto produktu nějaké změny či novinky?
Tak jako téměř každý rok plánujeme u FLEXI životního pojištění od 1. ledna 2011 celou řadu vylepšení. Tentokrát přijdeme i s velmi progresivními novinkami. Věřím, že se našim obchodním partnerům i klientům budou líbit.

Děkuji za rozhovor,
Michal Ruml, Finance.cz

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ