personálním šéfem automobilky Škoda Auto Helmuthem Schusterem, který čelí
obvinění z korupce, ze zpronevěry, navádění k ní, a z napomáhání k podvodu.
Schuster byl podle vyšetřovatelů zapleten do úplatkářské aféry v mateřském
koncernu Volkswagen (VW) z roku 2005, za níž už byli odsouzeni jiní vysocí
přestavitelé německé automobilky.
Skandál se týkal braní úplatků a užívání neoprávněných výsad manažerů
firmy, které zahrnovaly i proplácení návštěv nevěstinců v Praze. Schuster
je posledním vysokým představitelem VW údajně zapojeným do aféry, který
čeká na verdikt soudu.
Státní zastupitelství ho viní, že v německé pobočce Škody Auto zajistil
přítelkyni bývalého personálního manažera VW Klause-Joachima Gebauera
takové místo, ve kterém nemusela pro firmu vykonávat žádnou skutečnou
práci. Schuster také podle vyšetřovatelů při výběru lokace pro výrobní
linky VW v Indii nezákonně přijal od indického investora 100.000 eur (téměř
2,5 milionu Kč). V roce 2004 si údajně na náklady VW soukromě vyjel do
Indie a navštívil noční klub v Praze.
Soud Schusterovi nenařídil, aby se procesu osobně účastnil. Neočekává se
proto, že se dostaví, ale nechá se zastupovat svými advokáty. Podle
agentury DPA soud nepředvolal ani žádné svědky.
V korupční kauze VW už byli odsouzeni bývalý personální šéf automobilky
Peter Hartz a někdejší vedoucí odborové závodní rady VW Klaus Volkert.
Hartz dostal v roce 2007 dvouletou podmínku a pokutu 576.000 eur (dnes 14,2
milionu Kč), Volkert o rok později za navádění a napomáhání ke zpronevěře
trest vězení na dva roky a devět měsíců. Roční podmínečný trest si v roce
2008 vyslechl i Gebauer. Jejich odvolání loni Spolkový soudní dvůr v Lipsku
odmítl jako nedůvodná. Rozsudky jsou tak už pravomocné.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
