"Za účelem ochrany trhu před prodejem nekvalitních pohonných hmot návrh obsahuje oprávnění ČOI ke zveřejňování těch čerpacích stanic pohonných hmot, u nichž inspekce kontrolou zjistila závažné nedostatky v jakosti nebo složení prodávaných pohonných hmot," stojí v předkládací zprávě k novele zákona. Novela povolí zveřejnit název i adresu čerpacích stanic.
Dřívější rozhodnutí ČOI nezveřejňovat názvy pokutovaných čerpacích stanic v minulosti kritizovaly mimo jiné zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová, podle níž je tento postup nezákonný, i protikorupční organizace.
"Brání v tom (zveřejnění jména) nejen zákon o kontrole, ale i jiné zákony, mezi nimi zákon o ochraně osobních údajů a v neposlední řadě i zákon nejvyšší, tedy Ústava ČR," uvedla již dříve ústřední ředitelka ČOI Jana Příhodová. Upozornila, že stát v minulosti kvůli poskytnutí jména pokutované čerpací stanice médiím musel této firmě zaplatit několik milionů korun odškodného.
Postup ČOI v minulosti potvrdilo MPO. Na začátku loňského roku rozhodlo, že ČOI jména pokutovaných čerpacích stanic zveřejnit nemusí, protože od těchto prodejců pohonných hmot by pak hrozily žaloby o poškození dobrého jména a náhradu ušlého zisku.
Jména pokutovaných sítí čerpacích stanic se nyní veřejnost může dozvědět až tehdy, pokud se jejich provozovatel s výsledkem správního řízení nesmíří. Případem by se pak zabýval Nejvyšší správní soud, který svá rozhodnutí zveřejňuje. "Při změně legislativy či rozhodnutí soudu o tom, že správní řízení mají být veřejná, jsme připraveni rozhodnutí neprodleně umístit na naše www stránky," podotkla Příhodová.
Loni ČOI odhalila nedostatky u pěti procent ze všech kontrolovaných vzorků pohonných hmot. Bylo to o šest desetin procentního bodu méně než v roce 2008. Letos v srpnu podíl nekvalitních vzorků pohonných hmot klesl na 6,4 procenta z červencových 11,4 procenta.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					