Návrhy na zavedení citelných pokut by měla Evropská komise představit již příští středu. Sankce by přitom měly být automatické, ale stále bude existovat možnost jak je zvrátit. Musela by se ale proti nim vyslovit kvalifikovaná většina ministrů financí zemí eurozóny do deseti dnů od uvalení pokuty.
Brusel by měl nově členské státy eurozóny trestat i za absolutní výši státního dluhu, která by podle současných pravidel neměla překročit 60 procent HDP. K tomuto kritériu se v unii dosud příliš nepřihlíželo, mimo jiné i kvůli tomu, že jej porušuje značná část členských států. Pokuty tak hrozily jen za překročení hranice ročního rozpočtového schodku, která je stanovena na tři procenta HDP.
Evropská komise bude nově sledovat, zda se jednotlivé země blíží k 60procentní hranici. Aby se předlužené státy vyhnuly pokutě, budou muset snižovat celkové zadlužení během tří let o jednu dvacetinu ročně.
Návrhy, které komise představí ve středu, se budou týkat především eurozóny. Pokuty pro země mimo zónu, kde státy platí evropskou jednotnou měnou, komise zveřejní nejspíš až později. Měly by se ovšem týkat omezení proudu evropských dotací.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
