Srpnový vývoz z Japonska se zvýšil o 15,8 procenta na 5,22 bilionu jenů. Tempo růstu zpomalilo šestý měsíc za sebou kvůli silnému kurzu jenu a pomalejšímu růstu v zahraničních ekonomikách, s nímž slábne i tempo poptávky. V předchozím měsíci se vývoz z Japonska zvýšil o 23,5 procenta a v červnu o 28 procent.
Export do Asie, který tvoří více než polovinu z celkového japonského vývozu, stoupl za srpen o 18,6 procenta. A dodávky do Číny se zvýšily o 18,5 procenta.
Dovoz do Japonska v srpnu stoupl o 17,9 procenta na 5,12 bilionu jenů. Dnešní čísla měla jen slabý vliv na investory; akciový index Nikkei se v jednu chvíli zvýšil o 1,4 procenta na 9606,25 bodu.
Zpomalování exportního růstu představuje riziko pro japonskou ekonomiku, která je kvůli slabé domácí spotřebě na zahraniční poptávce závislá. Země se ve snaze posílit svůj růst o rychle rostoucí okolní ekonomiky opírá. V těchto zemích ale růst slábne, protože v nich končí programy na podporu ekonomiky po světové krizi.
Japonské exportéry jako Toyotu a Sony navíc oslabuje silný kurz jenu, který tento měsíc dosáhl vůči dolaru 15letého maxima. Japonská vláda proto musela na devizovém trhu intervenovat, a to poprvé za šest let, napsaly agentury Reuters a AP.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
