Elektronický výběr mýtného byl na Slovensku spuštěn v lednu. Poplatky za jízdu po dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích první třídy musí hradit řidiči vozidel s hmotností nad 3,5 tuny. Stát by měl za vybudování a provoz systému v nejbližších 13 letech zaplatit 852 milionů eur (asi 20,1 miliardy Kč). SkyToll vyhrál tendr díky tomu, že v soutěži zůstal po vyloučení ostatních zájemců sám.
"My ten případ nadále zkoumáme a zítra (ve středu - poznámka ČTK) navrhnu kolegiu komisařů, aby Slovensku zaslalo stanovisko. Slovenské úřady a orgány budou mít potom dva měsíce na oficiální odpověď," řekl Barnier po jednání se slovenským ministrem hospodářství Jurajem Miškovem. EK potom odpověď Slovenska prozkoumá a rozhodne, zda spor postoupí unijnímu soudu. Ten by mohl Slovensku vyměřit pokutu.
Evropská komise v minulosti kritizovala, že smluvní podmínky výběru mýtného byly podstatně změněny. Provozovatel mýtného systému podle dřívějších informací v médiích mohl být zvýhodněn i například zavedením takzvaného ticketingu. Díky lístkům, které si řidiči kamionů koupili na zaplacení jízdy po konkrétní trase bez nutnosti opatřit si palubní jednotku, tak mohla firma ušetřit.
Nad rámec podmínek stanovených v tendru byl prý i výběr poplatků za poskytování palubní jednotky nebo dodatečné zavedení možnosti platit mýtné palivovými kartami. Podobnými změnami údajně mohl být SkyToll zvýhodněn až o 140 milionů eur (asi 3,4 miliardy Kč).



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
