Podle rozhodnutí jsou stanoviska, která se stavbou souhlasila pod podmínkou realizace některých kompenzačních opatření, v rozporu se zákonem. Podmínkou souhlasu byla mimo jiné výstavba protihlukové stěny a rozšíření hlukového pásma, kde nemusí být limity splňovány.
Podle hygienika ale budou i po vybudování protihlukových opatření limity hluku na několika místech překračovány. "Z výše uvedeného vyplývá, že realizaci navržené stavby (včetně protihlukových opatření) nebudou dodrženy požadavky stanovené (...) zákonem o ochraně veřejného zdraví," píše se v rozhodnutí.
Hygienik také nesouhlasí s vyhlášením hlukového pásma. "Orgány ochrany veřejného zdraví v případě předpokládaného překročení limitů hluku nemohou místo protihlukových opatření požadovat ochranné hlukové pásmo," uvedl.
Rozhodnutí hlavního hygienika vítá suchdolská radnice, která proti vedení okruhu přes své území dlouhodobě bojuje. "Je to dobrá zpráva, obyvatelé nelze zatěžovat nadlimitním hlukem," řekl ČTK starosta Hejl. Podle něj nyní není možné vydat územní rozhodnutí pro tuto stavbu a projekt se bude muset upravit.
Stanovisko hygienika si vyžádalo ministerstvo pro místní rozvoj, které posuzuje odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí pro tuto stavbu. Územní rozhodnutí vydal před dvěma lety stavební odbor pražského magistrátu. Suchdolská radnice a další odpůrci stavby se proti tomu odvolali.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
