Fondy ze zemí mimo EU mají nově žádat o povolení k činnosti v jednotlivých členských státech unie. Tento bod je však zdrojem největších rozporů. Podle představ Francie a Německa by například americké hedgeové fondy měly žádat o povolení v každé ze 27 zemí EU. Evropská komise a například i Evropský parlamentu ovšem počítají s tím, že by mělo stačit jen povolení v jedné zemi, které by bylo následně platné pro celou evropskou sedmadvacítku,
Postoj komise a parlamentu je totožný s postojem Velké Británie, kde působí 80 procent evropských hedgeových fondů, a rovněž s názorem Česka. Češi mají obavy, že by regulace v podobě, kterou prosazují Paříž a Berlín, diskriminovala jejich investory. Spojené státy, kde působí největší světové hedgeové fondy, se totiž brání tomu, aby uzavíraly bilaterální smlouvy s malými zeměmi. Čeští investoři by tak v budoucnosti mohli ztratit možnost investovat do hedgeových fondů mimo Evropskou unii a na výběr by měli jen ty evropské.
Francie a Německo nicméně mají nad Českem spolu s Británií značnou převahu a pokud by o návrhu daly hlasovat, hladce jej prosadí. Ministři financí již jednou s regulací fondů souhlasili, ale s tím, že během dalších jednání zohlední připomínky Londýna i Prahy.
Francouzská ministryně financí Christine Lagardeová nicméně jakékoliv ústupky odmítá. "Musíme dosáhnout odpovídajícího dohledu nad hedgeovými fondy, ale to neznamená, že otevřeme dveře fondů, které žádnému dohledu nečelí," řekla v Bruselu se zjevnou narážkou na fondy z USA, jejichž vláda představy o unijní regulaci odmítá.
Pokud by se Paříži a Berlínu nakonec podařilo regulaci "protlačit", mohlo by to znamenat vypuknutí další z řady obchodních válek mezi Spojenými státy a Evropskou unií. Podle amerického ministra financí Timothy Geithnera nová regulace povede k diskriminaci amerických fondů rizikového a soukromého kapitálu a znemožní jejich přístup na evropský trh.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
