"Je to pravda, (Komárek) skončil ke čtvrtku," uvedl Šmerda. Správní rada SŽDC má dnes podle něj rozhodnout o tom, koho pověří dočasně řízením. Nejčastěji se mluví o Habartovi, kterého na SŽDC dosadil jako náměstka pro audit ministr dopravy Vít Bárta (VV).
Komárek je po Alfredu Brunclíkovi z Ředitelství silnic a dálnic v krátké době druhým končícím šéfem velké státní organizace, která ročně prostaví desítky miliard korun. V čele SŽDC byl od jejího založení v roce 2003 až dosud. Přišel z firmy OHL-ŽS, která získává dlouhodobě na železnici obří zakázky, připomněl server.
O odchodu Komárka se mluvilo od nástupu ministra Bárty. Správce železnic se podle serveru nejprve příliš neměl k dojednávání slev u stavebních firem na výstavbách nových tratí, ale nakonec SŽDC našlo větší slevy, než silničáři. Jednání o slevách ale vedl více právě Habarta.
SŽDC má na starosti provoz většiny železničních tratí v ČR a také jejich rekonstrukci a výstavbu nových úseků. Právě za některé úseky čelí velké kritice, že se staví zbytečně a draze. Jen letos dostane od státu a evropských fondů dohromady přes 35 miliard korun, napsal iDNES.cz.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
