Bakajsa s odvoláním na bankovní tajemství neupřesnil, o jaký obchodní případ šlo. Z dostupných zdrojů ale podle E15 vyplývá, že garance souvisela s dodávkou českých trolejbusů ze Škody Ostrov do amerického San Franciska na přelomu tisíciletí. Tehdejší dodavatel Škoda Ostrov se později přejmenoval na Strojírny Ostrov a od loňska je v konkurzu. V "lepších časech" však Škoda Ostrov trolejbusy do kalifornského města dodala, jezdily jich tam téměř tři stovky.
Pojišťovna AIG podle dřívějších vyjádření Škody Holding také sama poskytla garanci za české dodávky, a navíc pojistila americké subdodavatele, píše E15. Později podle deníku vyplácela plnění z ručení americké firmě AAI Corporation, která se na obchodu s trolejbusy podílela a údajně nedostávala zaplaceno za materiál a služby. AIG se podle deníku posléze pokusila peníze vymoci na ČEB. Bakajsa podle E15 k případu uvedl jen to, že pojišťovna začala uplatňovat svůj požadavek až řadu let poté, co se související obchod uskutečnil.
Státem vlastněná ČEB zprostředkovává státní podporu vývozu poskytováním a financováním vývozních úvěrů a dalších služeb, jež s exportem souvisejí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
