Insolvenční návrh podala firma E.ON Energie na začátku září kvůli několika neuhrazeným fakturám za elektřinu, jejichž lhůta splatnosti sahala od podzimu 2009 až do letošního ledna. S úroky z prodlení se společnost E.ON domáhala asi 3,75 milionu korun a 21. září se k insolvenčnímu návrhu přidala ještě další společnost Zemka Praha, která chce za dodávky řepky olejné 18,72 milionu korun.
Na konci měsíce požádala STZ o moratorium, které by jí fakticky zajistilo až čtyřměsíční ochranu před věřiteli. Za firmu o něj požádal předseda představenstva Martin Procházka, který je považován za faktického šéfa společnosti. I když Procházka v žádosti tvrdí, že druhá pohledávka neexistuje, závazek vůči E.ON nezpochybňuje a prý se ho bude s firmou snažit naplnit.
Soudkyně jeho návrhu dnes pozdě odpoledne nevyhověla. Procházkově žádosti totiž scházel souhlas insolvenčního správce společnosti Miroslava Kořenáře, který sídlí stejně jako E.ON v Českých Budějovicích. "Soud má z dosud zjištěných skutečností za to, že není v této fázi prokázáno, že v insolvenčním řízení jedná za dlužníka oprávněná osoba," uvedla v usnesení soudkyně Renata B. Zlámalová. STZ má možnost žádost opakovat, ale bude k ní potřebovat souhlas správce.
Výroba v tom, co ještě z někdejšího potravinářského gigantu zbývá, ovšem zřejmě ohrožena není. "Vyjadřovat se k tomu usnesení blíže nebudu, ale výroba ve firmě probíhá a mělo by tomu tak být i dál," řekla dnes ČTK mluvčí STZ Marie Logrová. STZ vykonává už jen část výrobních aktivit Setuzy, zbytek byl převeden na jiné společnosti. Podobným procesem přitom už továrna prošla, v roce 2008 se tehdejší Setuza změnila ne nevýrobní společnost, která měla jen vyřešit veškeré závazky ze své činnosti a postupně má jít do útlumu. Výrobním nástupcem se stala právě STZ.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
