Zatímco v roce 2009 řešila Kooperativa přes 3700 škod z povinného ručení, které se staly v zahraničí, za prvních osm měsíců roku 2010 to bylo již přes 2700 škod. "Přes mírný pokles počtu škod v loňském roce opět roste výše škod, kterou naši klienti v zahraničí způsobili," uvedl ředitel centra likvidace pojistných událostí motorových vozidel Milan Gregor. Vliv na snížení objemu škod v minulých letech měla recese, která postihla nákladní dopravu. "Loňský a letošní rok ale ukazují, že se škody začínají vracet na úroveň předchozích let," dodal.
České pojišťovně se v pololetí počet nehod meziročně téměř nezměnil. Její klienti způsobili v obou letech v zahraničí škody 2800 až 2900 škod. Nejčastěji bourali v Německu (letos v 1. pololetí 1037 škod), v Rakousku (287), na Slovensku (265), ve Velké Británii (211), v Itálii (210) a v Polsku (185). Zajímavý je údaj z Británie, která je jinak jednou tuzemskými motoristy z nejméně navštěvovaných evropských zemí. Přesto je z pohledu četnosti nehod českých motoristů na čtvrtém místě. "Lze předpokládat, že je to kvůli odlišným dopravním předpisům, tedy systému jízdy vlevo," podotkla mluvčí ČP Dagmar Koutská.
Také Generali je u zahraničních škod krytých z povinného ručení přibližně na stejných číslech jako v loňském roce, kdy měsíčně evidovala přibližně stovku nehod. "Uvidíme, jak do konečných čísel promluví poslední tři měsíce letošního roku, protože například srpen byl co do počtu nehod v zahraničí nadprůměrný," poznamenal mluvčí pojišťovny Jiří Cívka. K okolním zemím s nejvíce nehodami českých řidičů přidal Slovinsko a Chorvatsko, které jsou tradičními letními destinacemi řady českých turistů.
Mluvčí Allianz Václav Bálek upozornil na to, že zatímco tuzemské pojišťovny evidují zhruba čtyři procenta všech motoristických škod ze zahraniční, Allianz jich má více než osm procent. Ročně se na ni obrací asi 2500 motoristů, kteří někoho venku nabourali. Důvod je podle Bálka ten, že klienti Allianz jezdí mimo ČR častěji než ostatní.
Řidičům, kteří jezdí častěji do zahraničí, doporučil Bálek vytisknout si cizojazyčné Euroformuláře a vozit je s sebou v autě. Při nehodách českých řidičů v zahraničí je podle něj nutné dodržovat základní pravidlo, a to vždy trvat na zavolání policie a nikdy neplatit poškozenému peníze v hotovosti. Kryje je totiž jejich zelená karta. A policejní protokol má řidič podepisovat pouze tehdy, jestliže mu rozumí. Jinak do něho prý musí napsat svoji verzi nehody v češtině.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
