Porsche již koncem minulého měsíce uvedla, že prodej jejích vozů za rok do konce července stoupl loni o 8,8 procenta na rekordních 81.850 vozů. Nyní automobilka dodala, že rekordní byly i tržby, činily 7,8 miliardy eur. Čistá ztráta holdingu pak klesla na 454 milionů eur z předloňských 3,6 miliardy eur. Ztrátu způsobily mimořádné náklady spojené s navrhovanou fúzí.
Volkswagen koncem loňského roku koupil na Porsche po vzájemném přetahování obou firem o dominanci 49,9 procenta za 3,9 miliardy eur. Podle plánu se Porsche příští rok mělo stát desátou značkou skupiny Volkswagen, do které patří také česká Škoda Auto.
Generální ředitel Porsche i Volkswagenu Martin Winterkorn však dnes uvedl, že plánované spojení se zřejmě zpozdí a v krajním případě by se mohlo táhnout i několik let. Důvodem jsou možné soudní spory v USA a Německu. Investiční fondy z USA viní firmu z poskytování klamných informací a z manipulace s akciovým trhem v souvislosti s neúspěšným pokusem o převzetí automobilky Volkswagen a požadují odškodné v řádu miliard dolarů.
Porsche SE plánuje v prvním pololetí příštího roku navýšení kapitálu o pět miliard eur. O emisi nových akcií by měli hlasovat akcionáři na výroční valné hromadě 30. listopadu. Peníze plánuje automobilka mimo jiné použít na snížení dluhu, který se pohybuje kolem šesti miliard eur, napsaly agentury DPA a Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
