"Obě strany se zavázaly ke stvrzení konečné podoby dokumentace, podle níž bude smlouva o dílo naplněna. Současně se vyřešila otázka sporných prací s tím, že v souladu s legislativou se oprávněná část stala součástí ceny. Z jednání vyplynula rovněž konečná hodnota, jež zůstává předmětem soudního sporu," uvedl Zavoral. Dodavatel stavby po rozhlasu požaduje zaplacení vícenákladů za zhruba 70 milionů korun.
Zatím byla dokončena a na začátku loňského června zkolaudována zhruba s měsíčním zpožděním administrativní část funkcionalistické budovy z roku 1933. Rozhlas dosud zaplatil za rekonstrukci 413 milionů korun.
Kvůli problémům kolem rekonstrukce Rada ČRo loni v létě odvolala generálního ředitele ČRo Václava Kasíka. Ten údajně radu nedostatečně informoval o stavu prací a neposkytl řádnou analýzu. Vedení ČRo v letos v lednu podalo trestní oznámení na neznámého pachatele v souvislosti s pochybeními při zadávání zakázky.
Nárožní budova rozhlasu na tehdejší Fochově, dnes Vinohradské třídě, byla vybudována v letech 1929 až 1933 podle projektu Bohumila Slámy. Počátkem 50. let byla společně se vznikem seznamu nemovitých památek prohlášena kulturní památkou. Objekt ve stylu funkcionalistické architektury tvoří čtyři křídla s objekty studií ve vnitřním prostoru dvora.
Budova prošla v minulosti řadou stavebních úprav, které postupně zastřely funkcionalistický vzhled interiérů. Cílem rekonstrukce je tak podle památkářů očištění od těchto úprav a návrat k původnímu architektonickému řešení.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
