"Z hlediska zákona, když Česká televize vypíše nějaké výběrové řízení, tak musí dát termín otevírání obálek," řekl ČTK předseda Rady ČT Jiří Baumruk. Předpokládá přitom, že Rada ČT do té doby doporučí, zda se má v tendru pokračovat, nebo nikoliv. "Uvidíme, co dostaneme za podklady od dozorčí komise," řekl Baumruk.
Tendr je kritizován především kvůli tomu, že se ČT pokouší převést správu poplatků na jinou firmu, a ztratí tak část svých příjmů. Nezávislá odborová organizace ČT v Praze dokonce tento čtvrtek požádala policii o jeho prošetření. "Jsme přesvědčeni o tom, že instituce veřejné služby musejí jít v transparentnosti s nakládáním s veřejnými financemi příkladem," uvedl její výkonný výbor v tiskové zprávě. Nesmí podle něj existovat ani náznak podezření, že s prostředky koncesionářů bylo naloženo nehospodárně či dokonce v rozporu se zákonem.
Vedení České televize pochyby, které okolo tendru panují, odmítá. "Odbory se obrátily na policii dříve, než si ověřily, zda jsou spekulace v médiích pravdivé," okomentoval pro ČTK iniciativu odborů mluvčí ČT Ladislav Šticha. Soutěž byla podle něj vyhlášena naprosto v souladu se zákonem a šetření policie může jen potvrdit, že obavy odborářů jsou neoprávněné. Generální ředitel Jiří Janeček prý navíc odborům nabídl, aby měly své zástupce u všech výběrových komisí, které v ČT vyhodnocují veřejné soutěže. Ty však prý dosud své zástupce nenominovaly.
Výběrové řízení je podle Štichy v této chvíli pouze informativní a má dát odpověď na otázku, zda existuje firma, která by dokázala spravovat a vybírat televizní poplatky efektivněji než dosud. "Pokud žádná nabídka výhodnější nebude, nevybere se žádný vítěz," uvedl Šticha.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
