Vítězství Českých dřevařských závodů Ekonom označil za překvapivé. Za společností podle serveru stojí trio podnikatelů Tomáš Hrubec, Karel Charvát a Vladimír Kricner. Firma podala nejvýhodnější cenovou nabídku u 35 ze 108 jednotek, přičemž u jedné jednotky údajně uspěla i firma Lesy Pelhřimov, kterou České dřevařské závody ovládají.
Zda budou České dřevařské závody s Lesy ČR podepisovat smlouvy v naznačeném počtu, je podle serveru velmi nejisté. "Mnozí pozorovatelé upozorňují, že se vítězná firma doposud pěstebním a těžebním činnostem nevěnovala. Není také zcela zřejmé, jaké reference předložila," uvedl Ekonom. Nelze proto údajně ani vyloučit, že v některých jednotkách z tendrů nakonec odstoupí či bude vyřazena a zakázky získají firmy na dalších místech.
Na druhém místě v tendrech skončila západočeská lesnická firma LST Trhanov, k jejímuž vlastnictví se v polovině října přihlásil někdejší šéf průmyslové skupiny Chemapol Václav Junek a v níž se podle informací týdeníku Ekonom angažuje i vlivný český zbrojař Richard Háva. LST vyhrála dílčí tendry ve 28 územních jednotkách.
Třetí v pořadí podle zdrojů týdeníku skončila firma Less & Forest s 16 jednotkami, kterou ovládá podnikatel Jan Mičánek. Holding Less byl až doposud největší subdodavatelskou firmou LČR. Čtvrtá skončila Jihozápadní dřevařská s osmi jednotkami. Výměry jednotlivých jednotek se ale výrazně liší. Nejmenší mají jen 700 hektarů, největší 20.000 hektarů.
Pokud by se nic nezměnilo, zmíněné čtyři firmy ovládnou práce v lesích v příštím roce z plných čtyř pětin. Nejde jenom o pěstební a těžební činnost v jednotlivých regionech republiky, ale i o prodej dřeva, který je nedílnou součástí státní zakázky, připomněl Ekonom.
Doposud pro Lesy ČR pracovalo zhruba 60 firem. O zakázky se jich nyní ucházelo 67, přičemž pouze 19 v některém ze 108 dílčích tendrů uspělo. "Nic ale zdaleka není definitivní. Teď má zadavatel prověřovat úplnost jednotlivých nabídek, přijde na řadu proces dotazování a některé nabídky mohou být vyloučeny i kvůli dumpingu," upozornil Ekonom.
Mluvčí LČR Zbyněk Boublík ČTK při otevírání obálek s nabídkami minulou středu řekl, že vítězové na jednotlivých částech zakázky by měli být známi do konce listopadu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
