"Energetický regulační úřad má ohromný rozsah pravomocí, je významným tvůrcem či spolutvůrcem legislativy, ale nevykazuje žádné výsledky," řekl Topolánek. Funkce ERÚ by podle bývalého premiéra byla obhajitelná, kdyby naplňovala cíl energetické regulace podle evropské legislativy, tedy chránit spotřebitele před energetickými podniky. "ERÚ je ale naopak garantem bezproblémových výsledků energetických společností," uvedl Topolánek.
Podle Topolánka ERÚ odpovídá za legislativu, která umožnila prudký rozvoj fotovoltaických elektráren, v jehož důsledku hrozí významné zdražení elektřiny. V době tvorby legislativy neplnil ERÚ svou funkci a nevaroval politiky před následky vysoké podpory solárních zdrojů, řekl Topolánek.
Předsedu ERÚ jmenuje prezident, a vláda do fungování úřadu podle Topolánka nemůže zasahovat. "Vzniklo tak neodvolatelné a nikomu neodpovídající ministerstvo energetiky. My ministerstvo energetiky nepotřebujeme," řekl Topolánek. "Chybou bylo, že Energetický regulační úřad vůbec vznikl," dodal. ERÚ vznikl před deseti lety na základě zákona, který úřadu ukládal regulovat energetický trh.
Topolánek se po odchodu z politiky pohybuje v energetice. Mimo jiné se koncem října představil v New Yorku jako kandidát na výkonného ředitele Mezinárodní energetické agentury, jež je součástí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Podpora USA je při kandidatuře zásadní, neboť tato země má v agentuře největší slovo.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
