Pars nova dodá Českým drahám 62 modernizovaných souprav Regionova

10.11.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Šumperk 10. listopadu (ČTK) - Šumperská společnost Pars nova zmodernizuje pro České dráhy 62 starších souprav na jednotky Regionova. Kontrakt v hodnotě necelých 1,6 miliardy korun dnes v Šumperku podepsali generální ředitel Českých drah Petr Žaluda a předseda představenstva společnosti Pars nova Tomáš Ignačák. Firma vozy upraví do podzimu roku 2012 a díky zakázce rozšíří počet svých zaměstnanců.

Šumperská společnost dosud zmodernizovala 137 dvojvozových a 26 trojvozových jednotek známých jako Regionovy. S jejich produkcí podnik začal v roce 2005, kdy představil prototyp. Sériově je začal dodávat o rok později.

"Je to prakticky český vlak, který v kombinaci s českými dodavateli vytváří řadu pracovních příležitostí. Nejenom u nás v Šumperku, ale i u našich subdodavatelů," řekl novinářům Ignačák. Doplnil, že podpis smlouvy bude pro společnost znamenat rozšíření počtu pracovních míst.

Nyní je ve firmě zaměstnáno zhruba 750 lidí, asi 500 v dělnických profesích. Stovka z nich se díky zakázce v pondělí vrátila po měsíci do zaměstnání. "Již v tuto chvíli připravujeme poměrně intenzivní nábor více než 100 zaměstnanců v příštím roce. Bude se týkat různých, především řemeslných, profesí," uvedl předseda představenstva šumperské firmy.

Pars nova Českým drahám dodá dvojvozové jednotky, z jeden vůz bude nízkopodlažní. To zjednoduší cestování například vozíčkářům nebo matkám s kočárky.

Podle Žaludy budou Regionovy z dnes podepsané zakázky nasazeny ve Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. "Já myslím, že jsou vidět v regionální dopravě čím dál víc. Jsou oblíbeny a když ohodnotím výkon a cenu, tak je to naprosto ideální prostředek pro regionální dopravu," řekl šéf Českých drah.

Modernizace jedné soupravy vyjde podle informací firmy na přibližně 25 milionů korun a Pars nova jich bude měsíčně vyrábět čtyři až pět. Proti starším Regionovám by měly mít lepší provozní vlastnosti. Pro cestující budou pohodlnější a také méně hlučné.

Motorové Regionovy železničáři využívají především na neelektrifikovaných tratích.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK