Dráhy energetickou firmu vybíraly podle výše poplatku za poskytnuté služby spojené s dodávkou elektřiny, cena samotné silové elektřiny bude vázána na vývoj na energetické burze.
"V minulosti byl vždy nakoupen celý objem energie na plánované období předem a za fixní cenu platnou k datu podání nabídky, do které obchodník zahrnul i vlastní rizika budoucích pohybů na burze," upřesnil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Situace kolem dodávek elektřiny pro železnici se v posledním roce značně zamotala. Od ledna z dodavatelského řetězce vypadla státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), kterou řada dopravců pranýřovala za údajně příliš vysoké ceny proudu. Správa nakoupila proud na tři roky za fixní cenu od firmy ČEZ.
V první polovině roku dráhy nakupovaly proud provizorně přímo od společnosti ČEZ Prodej, stejná firma následně vyhrála i řádný tendr. S platností ke konci třetího čtvrtletí ale ČEZ Prodej smlouvu s drahami vypověděla, pro poslední tři měsíce roku dodává elektřinu pro ČD v rámci provizoria firma E.ON.
Dráhy budou podle takzvaného francouzského modelu dodávat elektřinu i všem ostatním dopravcům na české železniční síti.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
