ČD zatím vypravují na linku z Děčína do Chomutova soupravy sestávající z elektrické lokomotivy a tří až čtyř osobních vozů, vyrobených v rozmezí let 1970 až 1986. Sama lokomotiva přitom váží zhruba stejně jako vozy, což výrazně zvyšuje spotřebu elektřiny a zhoršuje jízdní vlastnosti souprav. Už od roku 2012 by to mohly změnit třívozové elektrické jednotky. "Budou to nízkopodlažní jednotky pro 160 cestujících s jedním napájecím systémem," řekl Blažek. "V současné době běží lhůta pro zpracování nabídek," dodala mluvčí ČD Radka Pistoriusová.
Ústecký kraj, který osobní dopravu objednává, s nimi chce jezdit až do centra Kadaně a do Litvínova, kam zatím troleje nevedou. "Elektrifikace obou tratí patří mezi naše priority. Rádi bychom, aby se to podařilo co nejdříve," řekl ČTK vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakub Jeřábek.
Dosavadní linka z Děčína do Chomutova by se měla prodloužit až do centra Kadaně a kromě toho by ji měl v nejexponovanějším úseku doplnit i spoj Ústí nad Labem - Teplice - Litvínov. Úprava obou tratí ovšem závisí na Správě železniční dopravní cesty. Její stanovisko ČTK zjišťuje.
Kapacita 160 míst odpovídá jednopatrové a třívozové jednotce, jakou nabízí hned několik zahraničních výrobců a o jejichž výrobě uvažuje i plzeňská Škoda. Cena takové jednotky se podle informací ČTK pohybuje kolem 100 milionů korun.
Kromě toho plánují ČD nakoupit pro Ústecký kraj osm nízkopodlažních motorových jednotek s kapacitou 120 cestujících, což odpovídá dvouvozové soupravě. Jejich ceny se na trhu pohybují kolem 60 až 80 milionů korun. To odpovídá i vyjádření ČD. "České dráhy pořídí pro Ústecký kraj do tří až čtyř let nové soupravy v hodnotě více než jedna miliarda korun," uvedla Pistoriusová.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
