"Vycházíme ze situace, kdy zaměstnavatelé do systému hlásí pouze ta místa, která notoricky jsou známá," řekl Šiška ČTK k dobrovolnému nahlašování volných míst. Ta místa, které firmy potřebují okamžitě k zakázkám, podle něj obsazují jinak.
Podle některých účastníků setkání je však tento návrh nedomyšlený. Úřady práce prý nejsou personálně připraveny na to, aby informace o volných místech zjišťovaly jiným způsobem. Podle Šišky je možné nějakým způsobem lépe využít dosavadní databáze, a to včetně nějaké formy spolupráce s personálními agenturami.
Lepší zapojení pracovních a personálních agentur je další součástí plánovaných opatření. "Chceme, aby personální útvary firem se více zapojily do přípravy uchazečů o zaměstnání," řekl Šiška. To znamená, aby například rekvalifikace více odpovídaly požadavkům zaměstnavatelů.
U rekvalifikací chce MPSV také vázat podporu soukromým poskytovatelům těchto kurzů na závazek umístění uchazeče. Pakliže bnude stát schopen podpořit i více náročná místa, například ve strojírenství, kde jsou rekvalifikace finančně náročnější, tak v tom případě chce mít stát jistotu, že to bude mít efekt, uvedl Šiška. Ministerstvo o tom chce ještě diskutovat.
Do aktivní politiky zaměstnanosti by se měly zařadit také Czech Pointy. Lidé přes ně budou moci kontaktovat například úřady práce. "V informacích, které budou lidé dostávat z Czech Pointu budou informace pro ně, ušité na míru, o volných pracovních místech, které jsou v daném okamžiku k dispozici," řekl Šiška.
Státní úřad inspekce práce čeká posílení pravomoci při kontrolách, například v možnosti kontroly domácích pracovišť. Zaměstnavatelé také budou muset uchovávat po určitou dobu povolení k pobytu cizince a mít k dispozici na pracovištích doklady prokazující, že tam pracují legálně.
V zaměstnávání cizinců chce také MPSV zohlednit požadavky EU na jednotné povolení k pobytu a pracovnímu povolení. "Toto je věc, kterou diskutujeme s ministerstvem vnitra, protože to je v jejich kompetenci," řekl Šiška.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
