Klíčovou surovinu, dřevní štěpku, si Mondi zatím nechává posílat v kontejnerech po železnici. Pokud plány na stavbu pily vyjdou, měla by dodávat do papírny ročně asi 750.000 tun štěpky, což bude asi třetina objemu zpracovávaného dřeva. Další čtvrtinu chce prodávat místním nábytkářům a stavebníkům a zbytek, tedy piliny a kůru, chce nabídnout papírně jako biomasu pro energetické využití. Spolupráce má podle dokumentace fungovat i opačně - odpadní páru z papírny chce pila využívat k vyhřívání sušárny dřeva.
Investor chce stavět na zhruba 21 hektarech severně od papírny. Ve dvousměnném provozu má vzniknout asi 181 pracovních míst, z toho 146 dělnických. Surové dřevo má do areálu vozit jeden vlak a asi 55 aut denně. Na dopravu štěpky do papírny by chtěl investor výhledově postavit pásový dopravník. Pokud půjde vše podle plánu, chce rakouská firma začít ve Štětí stavět v červenci 2012 a vyrábět od ledna 2013.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
