Prodejce slevových kuponů Groupon snížil ztrátu a zvýšil příjmy

15.05.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 15. května (ČTK) - Americký internetový prodejce slevových kuponů Groupon Inc. snížil v prvním čtvrtletí ztrátu a prudce zvýšil příjmy díky rostoucí poptávce a zvyšujícímu se počtu zákazníků. Čistá ztráta se zmírnila na 11,7 milionu USD (231,9 milionu Kč) z loňských srovnatelných 146,5 milionu USD. Oznámila to společnost v noci na dnešek.

Bez zahrnutí mimořádných položek firma vykázala zisk dva centy na akcii, což bylo v souladu s očekáváním analytiků. Příjmy stouply o 89 procent na 559,3 milionu USD, analytici dotazovaní agenturou FactSet čekali příjmy jen 530,5 milionu USD.

Groupon zvýšil počet aktivních uživatelů na 36,9 milionu z loňských 15,4 milionu. Kritici často upozorňují, že Groupon platí příliš velkou částku za získání nových zákazníků. Tentokrát však firma uvedla, že se jí podařilo získat téměř stejný počet zákazníků jako ve čtvrtém čtvrtletí, ale její výdaje na marketing se snížily o 25 procent.

Společnost loni v listopadu vstoupila na burzu, od zahájení obchodování však její akcie stabilně klesají. V březnu Groupon přepočítal své čtvrtletí výsledky hospodaření a oznámil, že jeho ztráta byla vyšší, než původně uváděl. Tento měsíc pak nahradil dva členy správní rady lidmi s většími zkušenostmi z účetnictví. V reakci na nejnovější zprávu o hospodaření však v elektronickém obchodování po oficiálním uzavření burzy akcie Grouponu stouply až o 17 procent.

Ve druhém čtvrtletí Groupon očekává příjmy v rozmezí 550 až 590 milionů dolarů. Analytici odhadují příjmy kolem 560,3 milionu USD, napsala agentura AP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK