Zisk Molson Coors klesl kvůli převzetí majitele Staropramenu

07.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Denver 7. srpna (ČTK) - Čistý zisk severoamerické pivovarnické skupiny Molson Coors Brewing ve druhém čtvrtletí klesl o více než polovinu na 105 milionů dolarů (zhruba dvě miliardy Kč). Důvodem jsou náklady na převzetí společnosti StarBev zahrnující Pivovary Staropramen. Oznámila to dnes firma.

Tržby nicméně stouply o sedm procent na téměř miliardu dolarů. Podpořily je dobré výsledky ve Spojených státech a zahrnutí části čtvrtletních výkonů převzatých evropských aktivit.

Molson Coors dokončila převzetí společnosti StarBev za 2,7 miliardy eur (téměř 68 miliard Kč) letos v červnu. StarBev provozovala devět pivovarů ve střední a východní Evropě. "Ve druhém čtvrtletí jsme dokončili akvizici ve střední Evropě, kterou považujeme za strategicky přitažlivou a finančně atraktivní," uvedl prezident a generální ředitel firmy Molson Coors Peter Swinburn.

Molson Coors je jednou z největších pivovarnických skupin na světě s provozy v Kanadě, USA a Británii. Do portfolia společnosti patří mimo jiné značky Coors Light, Molson Canadian, Blue Moon a Carling. Skupina je z hlediska objemu produkce sedmým největším pivovarem na světě.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl.

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.