ČOI: Třetina "cestovek" klame klienty a neinformuje je o právech

27.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 27. srpna (ČTK) - Třetina cestovních kanceláří a agentur klame své klienty, vyplývá z kontrol České obchodní inspekce (ČOI) v prvním pololetí. Spotřebitelé často nejsou dostatečně informováni o svých právech, jsou klamáni neúplnými nebo nepravdivými informacemi o podmínkách, rozsahu či ceně poskytovaných služeb. ČOI o tom informovala v tiskové zprávě.

Kontroloři od ledna do června provedli celkem 174 kontrol cestovních kanceláří a agentur, porušení předpisů zjistili v 63 případech. ČOI jim uložila 32 pokut v celkové hodnotě 232.500 Kč.

Mluvčí inspekce Miloslava Fléglová sdělila, že zjištění inspektorů jsou varující. Ve výsledcích už totiž nejsou zahrnuty podněty klientů, kteří odcestovali na dovolenou o prázdninách, tedy v hlavní turistické sezoně.

Mezi nejčastější prohřešky cestovních kanceláří patřilo neposkytnutí řádných informací o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamací, těchto případů byla skoro polovina všech zjištění. Dalším častým porušením při uzavírání smluv se spotřebiteli bylo užití klamavých obchodních praktik.

mdk mol

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK