Peníze za nákup zpět nabízejí na internetu cashback servery

24.10.2012 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Nakupování na internetu je rychlé, jednoduché a zákazníci si již zvykli, že zde najdou řadu slev. O slevových portálech jste již pravděpodobně slyšeli, aktuálně ale nastupuje nová generace nákupních webů, kterým se říká „cashback“. Na jakém principu fungují? Kolik peněz vám vrátí za nákup zboží a služeb?

Čeští zákazníci jsou všeobecně známí tím, že je pro ně rozhodující cena. To se ukazuje i při nákupech na internetu. Více než polovina internetových uživatelů má podle nedávného průzkum E-commerce 2012, který provedla společnost Gemius, zkušenost s internetovými srovnávači cen. Slevové servery, které již nějakou dobu zažívají boom, vyzkoušelo zatím 31 procent uživatelů – do povědomí se jim zapsal především Slevomat.cz. Již nyní si ale lidé, kteří rádi nakupují přes internet, začínají zvykat na nové možnosti úspor při nákupech, které jim umožňují cashback servery.

Cashback nabídly jako první banky

Pojem cashback je známý z bankovního sektoru a jako první ho v České republice zavedla ČSOB. Princip je jednoduchý – při nákupu nad určitou částku (zpravidla 300 korun) si můžete u poklady vybraných obchodů (především supermarketů) vyzvednout hotovost. Jakou to přináší výhodu, kromě toho, že nemusíte hledat nejbližší bankomat? Výběr máte bez poplatků.

Internetový cashback funguje poněkud odlišně: zákazník nakupuje v e-shopech nebo slevových portálech a za nákup získává část peněz zpět. Procenta, která se z utracené částky vrátí klientovi na účet, jsou předem stanovená, takže má o svých „obchodech“ přehled a zboží si může vybírat i podle toho, kolik peněz jeho nákupem ušetří.

Většina obchodů vrací klientům 5 až 10 procent peněz, existují ale i obchody, které vrátí 15 procent. Na druhou stranu, u velkých obchodních domů, jako je Mall.cz nebo Kasa.cz, je procentuální rozmezí nižší a pohybuje se mezi 0,5 až 4 procenty podle kategorie, do které zboží spadá,“ uvedl Václav Pěcháček z cashback serveru Refundo.cz.

Kdy a kolik za nákup dostanete zpět?

Za nákup tak můžete získat zpět několik haléřů i stovek korun. „Nejvyšší částky, které jsme zákazníkovi za nákup připsali, byly 1 039 Kč a 878 Kč, obojí za nákup dovolené,“ upřesnil Pěcháček.

Vracení peněz funguje na principu provize za zprostředkování obchodu. Nejprve si musíte na cashback serveru vytvořit účet. Po registraci si vyberete zboží, nakoupíte ho a poté jsou vám na konto připsány peníze. Na účet zákazníka jsou peníze posílány v případě, kdy dosáhne určitého objemu, většinou si na svém cashback účtě musí nastřádat 300 korun. Tím, že se vám vrátí část peněz za nákup zpět, dostáváte v podstatě určitou slevu na nákup zboží. Na cashback portálech můžete nakoupit téměř cokoli. Najdete zde klasické spotřební zboží, oblečení, vybavení domácnosti, kosmetické výrobky, sportovní vybavení, dovolenou i zážitkové dárky. Výhodou je, že získáte slevu na zboží, které byste nakoupili v běžném obchodě. Pokud uvažujete nad tím, jaké jsou hlavní společné rysy mezi slevovými portály a cash back servery, pravděpodobně dojdete ke stejnému závěru jako my. Na obou z nich nakoupíte se slevou (nebo vám alespoň poskytnou pocit, že jste výhodně nakoupili). To může být výhodné, ale také návykové.

Od té doby, co jsem asi před třemi měsíci objevila cashback portály, nakupuji převážně tam. Líbí se mi pocit, že za nákup dostanu peníze zpět – porovnávám procenta, podle kterých mi bude počítána výplata, a přiznávám, že dávám přednost obchodu, který mi vrátí víc,“ svěřila se třicetiletá Alena, která na internetu nakupuje vše kromě potravin. Zařadila se tak k 6,5 milionům internetových uživatelů, kteří na internetu nehledají pouze informace, ale také zde nakupují výrobky i služby. Ačkoli slevové portály a postupně i cashback servery získávají na popularitě, stále má podle zmiňovaného průzkumu společnosti Gemius největší počet uživatelů – 73 procent – zkušenost s nákupem v běžném e-shopu.

Casback nákupní servery

  • www.refundo.cz
  • www.ecashback.cz
  • www.levnejsinakup.cz
  • www.lyoness.net/cz/


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.