Orr na dnešním setkání s věřiteli, kterým město dluží téměř 17 miliard dolarů (asi 328 miliard Kč), poprvé představil podrobné plány ohledně snížení dluhu města. Část věřitelů by podle těchto plánů měla získat zpět méně než desetinu svých pohledávek. Orr například řekl, že město je "insolventní" a potřebuje oběti od všech, včetně věřitelů, aby mělo naději se zotavit.
"Chyby ve finančním řízení, klesající populace, zmenšující se daňová základna a další faktory během uplynulých 45 let přivedly Detroit na pokraj finančního a provozního krachu," upozornil Orr. "Představili jsme komplexní plán, nastiňující postup k zajištění základních služeb pro naše obyvatele a sladění našich závazků s realitou, jíž město čelí," pokračoval krizový manažer.
Detroit je nejchudším velkým městem ve Spojených státech a více než třetina jeho obyvatel žije pod oficiální hranicí chudoby. Ve městě podle agentury Reuters dochází k rozkladu základních služeb, jako jsou policie a požární sbor.
Detroit, ve kterém kdysi žily dva miliony lidí, se proslavil zejména automobilovým průmyslem. Nyní je symbolem hospodářské krize ve Spojených státech.
Populace Detroitu od roku 2000 do roku 2010 klesla na 713.777 lidí. Byla tak nejnižší od roku 1910, kdy činila 466.000 osob. Kromě propouštění v automobilkách, které čelí zahraniční konkurenci, za úbytek obyvatel mohly i nejisté vyhlídky kdysi prosperující metropole.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
