Valná hromada rozhodla také o změnách ve struktuře firmy. Dceřiná společnost Strojírny Třinec se rozdělí na dvě části. První z nich, Drobné kolejivo, se sloučí přímo s TŽ. Druhá část Strojírny se sloučí s další dceřinou společností D5, a nově tak vznikne akciová společnost Strojírny a stavby Třinec.
"Cílem je zejména zvyšování efektivity řízení, zjednodušení řídicích, komunikačních a výrobních procesů a dosažení úspor. Počet zaměstnanců zůstane i po sloučení obou subjektů zachován," uvedl první místopředseda dozorčí rady Třineckých železáren Ján Moder.
TŽ loni dosáhly zisku 793 milionů korun, což je o 584 milionů méně než v roce 2011. Firma sice prodala více válcovaných výrobků a oceli než před rokem, výši zisku však ovlivnila především vysoká cena vstupních surovin. Na kladný výsledek měla největší vliv rekordní výroba kolejnic a jejich úspěšný export. Podnik loni vyrobil 2,49 milionu tun oceli, což je o 0,5 procenta více než v roce 2011 a nejvíce v zemi.
Loni skupina Třinecké železárny - Moravia Steel rozšířila portfolio svých dceřiných firem. V říjnu se stala majitelem 100 procent akcií závodu ŽDB Drátovna, což významně posílilo produktové portfolio výrobků v oblasti drátovenství. Dalším přírůstkem je společnost Dalselv Design, která se zabývá projektovou a konstrukční činností v koksárenském průmyslu.
Hlavní výrobkové portfolio TŽ tvoří ocelové válcované výrobky, jako jsou válcovaný drát, který tvoří téměř 40 procent prodeje, kolejnice a hutní polotovary. TŽ zaměstnávají téměř 6000 lidí, jejichž průměrná mzda loni činila 27.500 korun.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
