Za pořízení aplikace MMR zaplatí včetně DPH 60 milionů korun, zbytek jsou náklady na následující provoz. Původně však měl resort zaplatit ještě více, odhadovaná cena zakázky totiž byla dokonce 1,1 miliardy korun s DPH.
Olomoucká firma získala zakázku ve veřejném výběrovém řízení, kterého se spolu s ní účastnilo dalších šest firem či uskupení. Tesco SW nabídlo nejnižší cenu, druhá nabídka v pořadí byla o 20 milionů korun dražší. Právě cena tvořila 60 procent hodnocení.
MMR přitom bylo v minulých letech kvůli současnému monitorovacímu systému terčem kritiky. Úřad totiž uzavřel v roce 2001 smlouvu o provozu systému v rozporu s tehdy platným zákonem o zadávání veřejných zakázek. Kvůli tomu Brusel odmítl tento program proplatit, stamiliony tak šly ze státní kasy. Pořízení systému kritizovaly také Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Tvůrci a správci stávající aplikace MSC2007+, společnosti Tesco SW a S&T, nyní inkasují za její provoz 187 milionů korun ročně. Dalších více než sto milionů korun muselo MMR zaplatit v roce 2009, kdy s těmito společnostmi uzavřelo licenční smlouvu a dohodu o narovnání.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
