"Rozhodnutí nedovolovat registrace (vozů Daimler) se dočasně pozastavuje," uvedl činitel. Ministerstvo životního prostředí musí nyní do deseti dní rozhodnout, zda chce registrace mercedesů nadále blokovat, uvedl soud.
Daimler na počátku července sdělil, že francouzské úřady blokují nové registrace jeho sportovních vozů Mercedes SL a kompaktů třídy A a B. Tyto automobily představují více než polovinu prodeje značky v této zemi a asi dvě procenta globálního prodeje firmy.
Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, jež od letošního ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat dosavadní náplň R134a. Automobilka však ve svých testech zjistila, že jediná schválená náhrada za dosud běžné chladivo může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak cestujícím ve vozidle smrt.
Rozhodnutí Daimleru nepřistoupit na směrnici EU schválily německé úřady. Po francouzském zákroku Brusel varoval Německo před protiakcí a rozhodnutí Paříže podpořil.
Němečtí politici poukázali na to, že krok Francie může souviset se sporem o zpřísněné limity na emise oxidu uhličitého (CO2) v EU. Jejich přijetí minulý měsíc Berlín intenzivním lobbováním zabránil, aby ochránil domácí automobilky.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
