Toyota dnes oznámila, že od ledna do června v celém světě prodala 4,91 milionu osobních a nákladních vozů. Bylo to ale o 1,2 procenta méně než ve stejném období loni.
Světová dvojka GM již uvedla, že v pololetí prodala 4,85 milionu vozů, což je skoro o čtyři procenta víc než před rokem. Ve Spojených státech jí přitom prodej rostl rychleji než Toyotě.
V žebříčku největších prodejců automobilů následuje německý koncern Volkswagen s přibližně 4,7 milionu prodaných aut za šest měsíců letošního roku a odbytem vyšším o 5,5 procenta. Společnosti, jejíž součástí je například i česká Škoda Auto, se ale v prvním pololetí podařilo snížit náskok za rivalem z Detroitu na zhruba 150.000 vozů. Před rokem americká automobilka předstihla Volkswagen o 220.000 vozů.
Ve čtvrtletí, které skončilo v červnu, ale GM předčil Toyotu, když prodal 2,49 milionů aut a Toyota jen 2,48 milionu. Volkswagen, který se nejpozději do roku 2018 hodlá stát jedničkou v odvětí, skončil na třetím místě s 2,39 milionu prodaných vozidel.
Toyota automobilku GM v čele světového prodeje automobilů vystřídala v roce 2008. GM byl do té doby světovým lídrem zhruba 70 let. V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět kvůli problémům Toyoty v důsledku ničivého zemětřesení v Japonsku a kvůli masivnímu stahování jejích aut do servisů.
Toyota se pak zotavila, její prodej v Číně ale zasáhly protijaponské nálady, které se rozhořely v druhé polovině loňského roku. Příčinou byl teritoriální spor s Japonskem o ostrůvky ve Východočínském moři.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
