V kategorii lehkých užitkových vozidel do 3,5 tuny poklesl prodej o šest procent na 715.757 vozů. Odbyt klesl především na největších trzích s výjimkou Velké Británie a Belgie. Nejvíce se prodalo ve Francii, Velké Británii a Německu. Česku patřila 17. příčka.
Prodej nákladních aut nad 3,5 tuny se propadl o 11,4 procenta na 137.706 vozidel. "K poklesu prvních registrací došlo na většině trhů, český trh je v Evropě na devátém místě a je jedním ze šesti trhů, kde došlo k nárůstu," podotkl ředitel sdružení Antonín Šípek. Výrazný pokles zaznamenaly tři největší trhy, tedy Německo, Francie i Velká Británie.
První registrace nových autobusů se v Evropě oproti stejnému období roku 2012 snížily o devět procent na 15.523 vozidel. Z největších trhů, kterými jsou Velká Británie, Francie a Německo, rostl jen francouzský trh. Česko skončilo desáté s poklesem o 2,6 procenta.
jsa mol



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
