"Loňský rok byl ekonomicky náročný. Navzdory tlaku hospodářské recese byl ale rokem ziskovým a podařilo se držet zaměstnanost," uvedl ve zprávě místopředseda představenstva David Huzlík. Počet zaměstnanců se snížil stejně jako o rok dříve o 70, loni tak v Penamu pracovalo 2099 lidí.
Loni Penam investoval do pekáren v Českých Budějovicích, Olomouci, Martinově a do mlýnu v Kroměříži. Optimalizoval rozvozové linky v pekárnách v Brně (HEPEK), v Martinově a Třebíči.
Společnost se také snaží přizpůsobovat se požadavkům trhu. "Loni se projevil vzrůstající trend v oblasti předpečených výrobků, začal být zájem i o chleba. Rozšířil se sortiment předpečeného zboží i u běžného a jemného pečiva. To se zchladí a následně je lze dopékat," uvedl Huzlík.
Penam má dceřiné společnosti ještě na Slovensku a v Maďarsku. Ve druhé jmenované zemi se povedlo zavést výrobu ze surovin, která neobsahují "éčka", tedy různé konzervanty či barviva. Supermarkety totiž vyžadují výrobky bez nich. "Vývoj byl také směřován do vakuového chlazení a balení, které prodlužují trvanlivost pečiva," dodal Huzlík.
Letos chce firma dále vytypovávat suroviny bez "éček", redukovat alergenní látky ve výrobcích a zvýšit efektivitu při výrobě chlebů a vek s cílem zlepšení kvality. Chce také dokončit projekt vakuového chlazení jemného pečiva.
Firma vznikla jako TERO Rosice v roce 1992, Penam se jmenuje od roku 1999 a patří do skupiny Agrofert. V Česku vlastní pekárny a mlýny na Moravě, v Čechách pekárnu v Českých Budějovicích a snaží se o další akvizice na Slovensku. V dřívějších letech se nepodařila fúze s dalším velkým hráčem na trhu United Bakeries.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
