"Státní energetická koncepce se teď nachází v situaci, kdy česká politická scéna diskutuje, jestli se nemění podmínky na trhu," řekl Beneš. Podle něj nové analýzy ukazují, že není úplně jisté, zda spotřeba elektřiny v Česku poroste takovým tempem, jaké koncepce předpokládá. "To může mít samozřejmě dopad na to, jestli bude elektřina z Temelína potřeba v roce 2025 nebo 2027 nebo až někdy kolem roku 2030," dodal generální ředitel ČEZ.
Teprve až koncepci definitivně schválí vláda, bude se podle Beneše ČEZ moct rozhodnout o svém dalším postupu. "ČEZ by měl být v souladu se státní energetickou koncepcí, ne naopak," zdůraznil Beneš.
Koncepci vzala vláda loni na vědomí. Před jejím konečným schválením je ale nutné nechat posoudit její dopady na životní prostředí.
Beneš také uvedl, že ČEZ musí dál diskutovat s vládou o možné podpoře pro nízkoemisní zdroje. Jednání začala už s předchozím kabinetem Petra Nečase, s úřednickou vládou Jiřího Rusnoka nyní pokračují. ČEZ usiluje o to, aby pro elektřinu z nových bloků Temelína zajistil na určitou dobu provozu pevné výkupní ceny. Pokud by tržní cena byla nižší, ČEZ by dostával doplatek od státu. V opačném případě by energetická společnost rozdíl mezi tržní a sjednanou cenou do státního rozpočtu odváděla.
O dostavbu Temelína se ucházejí americko-japonská společnost Westinghouse a česko-ruské Konsorcium MIR.1200. ČEZ s oběma společnostmi jedná o vylepšení jejich původních nabídek, další kolo rozhovorů je v plánu v září.
Stavba třetího a čtvrtého bloku Temelína by měla více než zdvojnásobit výkon jihočeské jaderné elektrárny, který nyní činí 2000 megawattů. Náklady na investici se odhadují na 200 až 300 miliard korun. Nové bloky by měly elektřinu vyrábět 60 let.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
