Madeta letos bude investovat do modernizace až 100 milionů korun, a to například do balicích technologií smetanových krémů v závodě Jindřichův Hradec. "Zatím jsme ve stadiu jednání s dodavatelem. Další investice plánujeme v souvislosti s pokračující centralizací výroby směřovat do závodu v Plané nad Lužnicí, částečně také do výpočetní techniky včetně plánovacího softwaru," uvedl ředitel.
V Plané nad Lužnicí bude firma investovat do přemístění sýrárny na výrobu Blaťáckého zlata ze závodu v Řípci a dále do přípravy pilotáže na výstavbu nové výrobní haly, která se začne stavět v příštím roce.
"Reorganizace firmy letos pokračovala synergii výrobního a technického útvaru. Další změny přijdou na řadu v souvislosti s částečným snížením počtu zaměstnanců v závodě Řípec a jejich převedením do závodu v Plané nad Lužnicí. To ale nebude nijak drastické, nezaměstnanost na Táborsku v důsledku toho určitě nijak dramaticky nestoupne," ubezpečil Teplý.
Madeta má v současnosti pět výrobních závodů: v Českém Krumlově, Jindřichově Hradci, Řípci, Plané nad Lužnicí a v Pelhřimově. Denně v nich zpracuje 900.000 litrů mléka. Vykupuje ho od zemědělců v jižních Čechách a částečně na Moravě. Se všemi dodavateli mléka má uzavřené dlouhodobé smlouvy, ve většině případů na dobu čtyř let. V červenci Madeta vykupovala litr mléka v průměru za 8,31 koruny.
Madeta vyrábí více než 250 druhů produktů, z toho zhruba polovinu tvoří sýry. Přibližně 20 procent objemu výroby putuje na export, a to do Libanonu, Spojených arabských emirátů, Ruska, ale také zemí EU a do USA.
Loni Madeta zvýšila tržby o 40 milionů korun na 5,102 miliardy korun. Zisk před zdaněním meziročně vzrostl o téměř 30 milionů na 80,44 milionu Kč. Mlékárenská výroba se na výnosech podílela 88,41 procenta, tedy 4,538 miliardy korun, z toho export činil 827,787 milionu Kč. Počet zaměstnanců se meziročně snížil o 97 na 1508. Objem vykupovaného mléka vzrostl o devět procent na 370 milionů litrů. Denně ho tak firma zpracovala přes milion litrů.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					